Piva mezinárodních značek
Budweiser
je nejprodávanější pivo na světě. Je lehké a osvěžující s mírně nasládlou či ovocnou dochutí. Vůně neutrální. Výrobcem nápoje je Anheuser Busch. Pivo se produkuje z rýže, několika druhů chmele a číří se v tancích s bukovými odštěpky. Budweiser se vyznačuje bledou zlatou barvou.
Heineken
odstartoval svou historii v roce 1864, kdy Gérard Heineken koupil amsterodamský pivovar s přes třistaletou tradicí. Značka piva je dnes známá po celém světě. Jedná se o základní typ Pilsner, který je ve srovnání s německou verzí sice lehčí, ale stále poměrně vydatný. Zářivě průzračná tekutina má světle zlatou barvu. Slabou chmelovou vůni dokresluje jemný trávový nádech. Heineken se považuje na základě své svěžesti a lehkosti za letní pivo.
Amstel
pojmenovává nizozemské pivo a řeku v Amsterodamu zároveň. Pokud dnes kupujeme toto pivo, ve skutečnosti kupujeme Heineken. Proč? Pivovar odkoupen v 60. letech 20. století zavřeli po dvou desetiletích. Přesto Amstel zůstal světovou značkou, přestože Heineken představuje kvalitnější produkt. Pivo s obsahem alkoholu 4,1% objemových je neutrální, mírně hořký Pilsner a prezentuje se jako výčepní, lehce konzumní nápoj. Tekutinu charakterizuje bledě slámová barva.
Stella Artois
pochází z Belgie a řadí se mezi pět nejprodávanějších značek piva na světě. Historie nápoje sahá až do 15. století a spojuje s pivovarem ve městě Leuven, který situovali na místo přírodního pramene. Počátkem 18. století pivovar dostal jméno podle svého nového majitele Sebastiana Artoisa a v roce 1926 podle nové společnosti Stella Artoisa, která vybombardovaný pivovar nově postavila. První nové pivo se vyrobilo jako vánoční. Stella Artois je ležák typu Pilsner s obsahem alkoholu 5,2% objemových. Charakteristická chuť s ostrou, mírně hořkou chmelovou dochutí dělá pivo Stella Artoisa atraktivní. Liší se od ostatních piv vyráběných ve velkém. Tekutina má světle zlatou barvu.