Své pracovní nabídky umísťují zaměstnavatelé v případě větších firem i na vlastních webových stránkách nebo častěji na pracovních portálech zaměřených na zprostředkování práce. Na těchto webových stránkách inzerují i různí další zprostředkovatelé práce, např. pracovní agentury.
Na pracovních portálech si můžete vybírat volné pracovní pozice podle oblasti zaměření, specializace, pozice, praxe, města, benefitů, případně výše platu. Většina takových portálů nabízí možnost zveřejnit svůj životopis, na který mohou zaměstnavatelé reagovat a kontaktovat vás. Také si můžete zvolit určitá kritéria, na základě kterých vám automatický systém bude posílat nové pracovní nabídky přímo do vaší osobní e-mailové schránky.
Je to však nejednou i nevýhoda. Příliš velká rychlost může znamenat i povrchnost.
Na straně personalisty - pokud má spoustu nabídek, nebude asi příliš hluboko zkoumat právě vaši žádost, že chcete najít práci.
Na straně zájemce o zaměstnání - poslat e-mailem nezávaznou otázku svádí udělat to narychlo. Odfláknutá žádost má málokdy smysl.
Doporučuji proto, abyste se na hledání práce přes internet dívali vždy jen jako na způsob získání informací. Pokud zjistíte, že práce, kterou chcete je k dispozici, nespoléhejte se jen na internet. Ucházejte se o zaměstnání tak, jak je zvykem v dané oblasti. Může to znamenat skutečný dopis, ne jen e-mail. Internet můžete použít, jako zdroj, odkud o pracovní příležitosti vlastně víte.
Autor: Martina DvořákováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu našeinfo.cz zakázáno.
Fotografie jsou pouze ilustrativní - zdroj fotografií sxc.hu