Rozhlasová reklama

Velmi rozšířenou formou reklamy je rozhlasová reklama. Oproti televizi má rozhlasové vysílání tu nevýhodu, že ho lidé mohou vnímat pouze sluchem, ale jiné výhody tento "handicap" vyvažují:

rozhlasová reklama je cenově přístupnější

její tvorba jednodušší

rozhlas poslouchají lidé více než sledují televizi

Třicet sekund rozhlasového spotu se pohybuje od několika desítek eur až po částky nepřesahující 900 Eur. Cena závisí na několika faktorech - druhu rozhlasové stanice, velikosti pokrytí, frekvence, času vysílání, nebo jde o reklamní spot nebo sponzoring apod.

K ceně je třeba přičíst náklady na produkci, které však nejsou nijak vysoké. Svou upoutávku v rozhlase je člověk schopen vytvořit si i sám. Nejjednodušší pro výrobu je reklamní sdělení a velkým bonusem je, pokud jej do éteru čte populární moderátor.

Rozhlasová reklama, aby byla úspěšná, se musí mnohokrát opakovat. Doporučuje se alespoň patnáctkrát týdně, nejlépe ve stejném čase, s ohledem na vysílaný program a posluchačskou základnu.

Reklama zařazena do rozhlasového vysílání dokáže oslovit obrovskou masu. Rádio poslouchají lidé často, kdykoliv a kdekoliv. Dělá jim společnost doma, v práci, v autě, tlačí se jim do uší v baru, restauraci, během nakupování v obchodních domech, nebo ve chvílích uvažování nad druhém zmrzliny. Na druhé straně, rozhlasové vysílání často vnímáme jen okrajem mysli, nesoustředíme se na něj, nejedenkrát nám dělá jen zvukovou kulisu.

Pro začínajícího podnikatele zřejmě nebude ani rozhlasová reklama ten nástroj, který si zvolí při rozběhu podnikání na prezentaci. Ale do budoucna nad ním bude určitě uvažovat ...

Autor: Lenka Kostková
 

comments powered by Disqus