Světelná reklama

Světelná reklama úzce souvisí s vnější reklamou, ale kromě exteriéru se používá i v interiéru. Světlo je specifickým prvkem, který umožňuje působit reklamě 24 hodin denně.

Světelná reklama se dá realizovat různými způsoby.

Jednoduchou a dost využívanou metodou je osvětlení billboardu (či jiné reklamy) reflektorem nebo jiným světelným zdrojem.

Typickou formou světelné reklamy jsou světelné boxy a různý typy panelů (včetně netradičních tvarů jako rotunda, totem a další), které se otevřou a vloží se do nich vhodný reklamní plakát. Charakteristická je pro ně univerzálnost, jednoduchá manipulace, možnost bezproblémové změny reklamního motivu. Totéž lze říct io LED panelech, nebo logoprojektoroch, které však zobrazují pouze text.

Mezi světelnou reklamu patří i vinylové bannery a světelné kazetové 3D písmo. Používají se k zobrazení loga a umísťují se většinou nad vchod do prodejny či firmy. Jsou vyráběny na zakázku podle požadavků zákazníka bez následné možnosti měnit reklamní motiv.

Po městě lze vidět tzv.. citylighty, které jsou zapuštěny do země a většinou oboustranné. Takový typ reklamního prostoru si musí zájemci pronajmout, co může, v závislosti od lokality, stát až 11 Eur / den.

Mezi největší formy světelné reklamy patří superlighty, které dosahují rozměr viditelné plochy do 12 x 3 metry a je možné je nalézt pouze ve velkých městech. Pronajmout si takovou plochu si dokáží pouze skutečně bohatí vyvolení.

Ceny světelné reklamy závisí na typu, použitého materiálu, velikosti a pod. Světelné boxy jsou levnější, podle velikosti a materiálu stojí nějakých 100 až 500 Eur, reklamní panely dokážou překročit hranici 2000 Eur. Zakázková výroba je po finanční stránce výrazně náročnější a vyžaduje kalkulaci ceny na míru.

Existuje i způsob, jak se obejít bez světel a přitom být viditelný i v noci a tím je použití fosforové barvy (např. na logo či web na billboardu).

Světelnou reklamu využívají hlavně zajeté a finančně úspěšné firmy ochotné vynaložit nemalé peněžní prostředky do reklamy. U malého živnostníka tento typ reklamy většinou nefiguruje v reklamní strategii, ale využití světelné reklamy v malém, např. světelný nápis nad vchodem do prodejny, stojí určitě za zvážení.

Autor: Lenka Kostková
 

comments powered by Disqus