Televizní reklama

Známe ji všichni a většinou na ni nadáváme. Otravuje nás během filmů, zaskočí nás uprostřed nejnapínavější scény, je předchůdcem relací, sponzorem programů, číhá na nás ve viditelných i skrytých formách. Ať chceme, nebo ne, dostává se do našich myslí a více či méně ovlivňuje naše rozhodování při koupi.

Televizní reklama patří mezi nejúčinnější prostředky prezentace a to z několika důvodů:

osloví najednou velké množství lidí

je vnímána zrakem i sluchem zároveň

má největší možnosti emocionálně postihnout lidi

Kvůli jejím nezaměnitelným výhodám a nákladům na vysílání je i mimořádně drahá. Patří mezi finančně nejnáročnější druhy reklamy. Třicet vteřin reklamního spotu v české televizi stojí od pár stovek eur po částky přesahující 5000 Eur. Obdobné je to se sponzoringem. Vše závisí na televizní stanice a času vysílání (nejlevnější jsou obvykle časné ranní a noční vysílání, nejdražší je hlavní vysílací čas od 20 hod.). Během mimořádně exkluzivních programů je cena reklamy ještě mnohem vyšší. A pokud k tomu přičteme fakt, že i výroba reklamy něco stojí, že je nutné ji vysílat opakovaně, aby se dosáhlo žádoucího účinku ... Věru nic pro obyčejného malého živnostníka. Televizní reklamu využívají velké firmy, celostátní až mezinárodně známé.

Televizní reklama patří k nejúčinnějším reklamním formátům. Dá se říci, že většina národa je na televizi více, či méně závislá. Magické oko televizorů se dívá téměř do každé domácnosti a jeho diváci vnímají, ani nevědí jak intenzivně. Právě proto, že tyto reklamy jsou tak účinné, může jejich cena být tak vysoká. Často platí, že kdo je v televizní reklamě, ten prodává.

Autor: Martina Dvořáková
 

comments powered by Disqus