Existuje množství druhů, provedení, materiálů, nebo míst, kde je možné si takovou reklamu nechat umístit. Kromě klasických "plakátových" forem pořízených z papíru, je možné použít plátno, plachtovinu, fólii, PVC, plech, případně si reklamu nechat namalovat na budovu, vyfrézovat v podobě nápisu, nebo jí dát formu výlepu skla výkladu, prapory a pod. Stejně míst vhodných na reklamu je mnoho - fasády či střechy budov, okna, výklady, ploty, zábradlí, mantinely, reklamní panely, stojany, konstrukce, lešení, sloupy, rámy, markýzy, slunečníky a jiné.
Na trhu existuje množství firem zabývajících se reklamou. Některé se zaměřují na určitou oblast, jiné nabízejí kompletní servis - od grafického návrhu, přes provedení až po pronájem reklamní plochy.
Cena výroby venkovní reklamy závisí na množství faktorů - od typu reklamy, její velikosti, grafické náročnosti, použitého materiálu a pod. Vzhledem k mimořádné pestrosti nabídky a snahy vyhovět i jednotlivým požadavkům zákazníka, upřednostňují poptávané firmy kalkulaci ceny na míru. Pro představu mohu uvést, že například velkoformátový tisk papírových bannerů nebo billboardů se pohybuje kolem 5 EUR/m2, výrobu banneru včetně materiálu si lze objednat za 16 EUR/m2, fólii na výklad za 28 EUR/m2.
K ceně za výrobu je nutné připočítat částku za pronájem reklamní plochy (samozřejmě pokud nejste šťastným vlastníkem nějakého vhodného místa), která závisí na lokalitě, viditelnosti, hustotě projíždějících aut a chodců, od velikosti, délky pronájmu a také třeba myslet i na cenu montáže . Jako příklad uvedu - pronájem plochy na billboard se pohybuje zhruba od 80 Eur / měsíc, přičemž čím lukrativnější lokalita, tím je cena vyšší a opačně.
Nejvhodnějšími pro umístění některého z forem venkovní reklamy jsou frekventované místa, u kterých procházející se lidé nespěchají, takže mají čas si reklamy všimnout. Například to jsou autobusové zastávky, náměstí s lavičkami, reklamní plochy v blízkosti restaurací s letními terasami, ale i velké billboardy podél silnic, hlavně dálnic, kdy řízení nevyžaduje příliš mnoho pozornosti a řidič se v důsledku jednotvárnosti jízdy, "nudí".
Výhodou venkovní reklamy je, že může oslovit množství lidí a vyvolává dojem, že podnik, který se takto prezentuje, je úspěšný, profesionální a rozhodně ne malý. Nevýhodou je značná finanční náročnost hlavně pokud podnikatel investuje do několika kusů takové reklamy.
Začínající živnostník si na úvod své reklamní kampaně formu venkovní reklamy pravděpodobně nezvolí, ale v případě úspěchu v podnikání bude nad ní určitě uvažovat.
Autor: Martina DvořákováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu našeinfo.cz zakázáno.
Fotografie jsou pouze ilustrativní - zdroj fotografií sxc.hu