Walfdorská mateřská škola
Další z řady alternativních školek je i Walfdorská mateřská škola. Jejím zakladatelem byl Rudolf Steiner se svou antroposofickou filozofií - zohledňuje rozvoj dítěte na úrovni tělesné, psychické a duchovní.
Ve Walfdorských školkách děti využívají ve velké míře přírodní materiály a hodně prostoru se zde věnuje tvůrčím činnostem s využíváním těchto materiálů. Kromě toho se však děti ve Walfdorských školkách naučí i praktické věci jako pečení, vaření, úklid po jídle a podobně.
Důležitým prvkem Walfdorské školky je pravidelnost opakování. Některé činnosti se tedy pravidelně opakují, aby si děti mohly vytvořit pocit určitého zázemí. V těchto školkách se také snaží o co "nejdomáčtější" příjemné prostředí.
Důraz je kladen na individuální schopnosti jednotlivých dětí a tyto jejich schopnosti jsou pak podněcovány a rozvíjeny. Děti se hodně učí formou hry a nenásilně.
Ve Walfdorských školách se pak například děti neznámkují, ale hodnotí se slovně. Učebnice nepoužívají, případně jen minimálně, spíše si zakládají na poznámkách. Škola je pro děti bez stresu a strachu.
Někteří však zazlívají tomuto systému, že se děti naučí málo, respektive nejsou dostatečně motivované se učit, pokud nejsou známkovány a že celá tato pedagogika je příliš "uvolněná".
Média nejednou spojují tento typ školky s určitým sektářským "podtónem", jelikož se zde praktikuje antroposofické učení Rudolfa Steinera, což může mít negativní vliv na utváření názorů na život u malých dětí. Na druhé straně je však nutné vidět i to, že Walfdorské školky jsou u nás poměrně novým fenoménem a tak jako mnoho jiných nových věcí, i ty jsou u nás vnímány jako něco negativního a jsme proti tomu nedůvěřiví.
Rada pro rodiče: pokud byste chtěli vědět více o Walfdorských školkách, zkuste si najít nějaké informace na internetu, jděte se podívat do takové školky, ptejte se rodičů, kteří mají děti ve Walfdorských školkách, jak jsou spokojeni. Jednoduše, zjistěte si dostatek informací, abyste si mohli vytvořit vlastní názor.