Jak odhalit a vyřešit problémy u strunové sekačky
Motorek strunové sekačky mívá často problémy. Ať už se týkají startování nebo chodu, projevy často vypadají záhadně, takže nevíte, kde začít.
Všechny části motoru strunové sekačky však souvisejí s některou ze tří funkcí: s palivem, se vzduchem nebo se zapalováním. Takže když potřebujete zjistit problém u Vaší sekačky, přiřaďte ho do jedné z těchto oblastí.
Čištění a základní údržba
Udržováním sekačky v čistotě a prováděním doporučené základní údržby předejdete velké většině možných problémů. Tělo sekačky musíte pravidelně ometat, aby byly větrací otvory volné. Vzduchový filtr a oblast kolem filtru u karburátoru potřebují vyčistit po každých několika použitích, aby sekačka podávala maximální výkon. Lapač jisker v tlumiči potřebuje vyčistit po každých 20-30 hodinách chodu. Pokud je některý z vzduchových otvorů špinavý nebo ucpaný, problémy se projeví v jiné části motoru. Znečištěný vnitřek krytu také ztíží objevení ulomené součástky. Také musíte pravidelně čistit nádrž, aby benzín správně proudil do karburátoru. Po každých 40-50 hodinách používání proveďte základní údržbu, jako je výměna svíčky nebo vzduchového filtru, protože ty bývají častou příčinou méně závažných problémů.
Kontrola zapalovací svíčky
Když máte problémy se startováním nebo když motor běží špatně a selhává, měli byste zkontrolovat zapalovací systém, abyste se ujistili, že se vytváří jiskra. Vyšroubujte svíčku z válce. Sekačku položte na zem. Přidržte koncovku drátu u svíčky. Konec svíčky držte 2 cm od kovu na motoru, který leží pevně na zemi, držadlo sekačky přitom přidržujte nohou. Zatáhněte třikrát za startovací šňůru. Dívejte se, jestli se u svíčky objeví modrá jiskra. Pokud se neobjeví, budete muset zjistit, kde a proč se výboj ztrácí. Obvyklými viníky bývají staré či zkorodované dráty nebo uvolněná spojení mezi nimi.
Pokud jsou dráty v pořádku, musíte vzít sekačku do opravny, aby zkontrolovali rotor a zapalovací modul, které jsou pod vysokým napětím, takže mohou způsobit i smrt.
Kontrola palivového systému
Další oblast, kde budete hledat problém, je palivový systém. Problémy s palivem mohou způsobovat obtížné startování nebo špatný volnoběh a zrychlování s náhlým zhasnutím motoru. Pokud pravidelně čistíte nádrž a občas vyměňujete palivový filtr, bude potřeba vyměnit palivové potrubí. Jsou to plastové hadice, které se často po několika sezónách ucpou. Ucpané potrubí pak zadusí karburátor.
Pokud žádný z předchozích kroků problém nevyřešil, budete muset vzít karburátor do opravny, aby provedli jeho servis a vyčištění.
Další úvahy
Vážnější problémy motoru, např. s tlakem vzduchu, jen těžko odhalíte bez potřebných nástrojů. Ve válci v motoru musí být stálý tlak. Pokud z něj uniká vzduch kvůli špatnému těsnění ve vnitřním motoru, budete moct pozorovat výrazné poklesy výkonu a poryvy v motoru. Tyto problémy jsou však vážné a jejich oprava nákladná.