Muzea, výstavy, divadelní představení… To všechno už děti ze školních aktivit dobře znají. Co takhle přijít s něčím novým, originálním, u čeho se nejen dobře pobaví, ale rozvinou si své komunikační i logické schopnosti a ověří si znalosti z fyziky či matematiky?
Na tvorbě únikových místností pro děti spolupracují odborníci na vzdělávání, pedagogové i psychologové. Jsou koncipovány tak, aby nenásilným způsobem donutily žáky spolupracovat, přemýšlet a řešit praktické problémy, to vše formou zábavy s vidinou úspěšného dokončení hry.
Cílem her je tak kromě zábavy i edukační efekt. Děti nacházejí způsoby, jak alternativně řešit problémy či konflikty. Procvičují logiku, pozornost a jemnou motoriku. Ověřují si znalosti z matematiky, fyziky, chemie či historie, ale na úplně odlišném principu, než na jaký jsou zvyklí ze školy. V případě únikových her opravdu platí, že učení je zábava!
Během hraní únikové hry také mohou vyjít na povrch vlastnosti žáků, které ve škole ani nemusíte pozorovat. Naopak se mohou objevit i případy, kdy žáci, kteří se ve škole projevují určitým způsobem, se budou v takovémto prostředí projevovat jinak.
To vše Vám po skončení hry dávat možnost s těmito informacemi dlouhodobě pracovat na každodenní bázi, některé vlastnosti podporovat a jiné se naopak snažit potlačovat, případně s nimi jinak pracovat. Bez možnosti pozorování žáků v takovémto prostředí uzavřených skupin o několika členech byste k těmto informacím nemuseli mít vůbec přístup.
Naše hry jsou určeny pro druhý stupeň základních a středních škol, a kromě českého jazyka je možné je absolvovat i v jazyce anglickém. K dispozici jsou na jednom místě 4 různé hry, takže hrát může až 20 žáků najednou. Pro ostatní můžeme připravit např. vědomostní kvízy, případně si můžete pustit nějaký krátký edukační film.
Autor: Martina DvořákováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu našeinfo.cz zakázáno.
Fotografie jsou pouze ilustrativní - zdroj fotografií sxc.hu