Pokud jste majitelem auta, jistě jste si všimli, že potřebuje pravidelnou údržbu. Bez toho se bohužel neobejdeme a někdy je lepší zainvestovat nějaké peníze preventivně, než se potom divit, co že se to s naším autem stalo. Takže pokud se zajímáte o to, jakým způsobem lze udržovat vozidlo, podívejte se informace, které mohou být podstatné. Jde o to, že jsme nuceni do toho, aby se v ovzduší snižovaly nebezpečné látky a snížilo se oteplování planety.
V autě najdeme hodně komponentů, které opotřebují pravidelnou údržbu, ať už jde o výměnu oleje nebo brzd. V poslední době se ale setkáváme s pojmem regenerace DPF filtru. Tento filtr najdeme v každém autě, které je vyrobené v roce 2010 a u mladších ročníků také, jen ne u všech. Poprvé se filtr pevných částic objevil v Mercedesu z roku 1985. Co má za úkol takový filtr pevných částic?
Zachycovat karcinogenní částečky
Snižovat emise výfukových plynů.
Se zvyšujícími se nároky na čistější ovzduší je potřeba se zabývat tím, zda je váš filtr ještě účinný. Vzhledem k tomu, že zachycuje částice, logicky se zanáší a poté již nemá takovou účinnost. Podívejte se jak takovou regeneraci provést.
Pokud máte na svém autě najeto něco okolo 150 000 km, je potřeba se o regeneraci filtru něco málo dozvědět. Regeneraci spouští řídící jednotka a to tak, že potřebujete jet po dálnici, konstantní, vyšší rychlostí a se zařazeným vyšším rychlostním stupněm. Ve filtru musí, vlivem vysoké teploty, dojít k hoření sazí. Repas DPF filtru ale můžete vyřídit i jinak, a to tak, že výfukový systém napojíte na uzavřený okruh, s tím vám pomůže speciální zařízení a jeho výhodou je, že účinnost můžete porovnat před a ihned po vyčistění filtru a vidíte tak rozdíl. Poohlédněte, kde takovou službu můžete využít.
Autor: Martina DvořákováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu našeinfo.cz zakázáno.
Fotografie jsou pouze ilustrativní - zdroj fotografií sxc.hu