Na práci snů není nikdy pozdě
Chodíte do práce rádi? Opravdu vás baví vaše pracovní náplň? Nebo vás už v neděli odpoledne přepadne špatná nálada z představy, že pondělí je za rohem a je před vámi další pracovní týden?
Zdroj obrázku: DimaBerlin / Shutterstock.com
Na změnu není nikdy pozdě
Celou třetinu života prospíme a další třetinu pracujeme, průměrný člověk stráví v práci za život asi 90 tisíc hodin. Jestli se jedná o hodiny prožité něčím, co nás nebaví nebo dokonce štve, pak je to promarněný čas. Mezi nejspokojenější patří lidé, kteří našli vášeň ve svých zálibách a dokázali je proměnit v profesi. Vzhledem k možnosti pracovat z domova nebo na cestách jako digitální nomád se hranice profesní rozmanitosti značně otevřely. Flexibilita, časová nezávislost a pracovní svoboda patří pro mnohé mezi důležité faktory, když si práci vybírají nebo se ji rozhodli změnit. Na změnu není nikdy pozdě, především když se jedná o změnu k lepšímu.
Správce sociálních sítí
Sociální sítě se za poslední dvě dekády staly téměř každodenní součástí našich životů, někomu slouží výhradně pro komunikaci, pro jiné představují zábavu a součást životního stylu. Ze standardního uživatele se lze poměrně snadno stát profesionálním správce sociálních sítí pro klienty, protože co si budeme povídat, bez sociálních sítí se dnes obejde jen málokterá společnost. Jedná se o žádanou profesi, jenž vyžaduje rozmanité znalosti a dovednosti. Kromě evidentních úkonů, jako je příprava příspěvků a jejich publikování, musí mít správce stylistické a gramatické znalosti, ideálně pak propojené s grafickými dovednostmi. Nesmírně důležitou součástí pracovní náplně je hloubková analýza zaměření klienta a nastolení funkční strategie na základě aktuálních trendů. Kromě organické propagace je vhodné vytvořit marketingový plán, který se bude jistě lišit podle zvolené platformy, ať se jedná o Facebook, Instagram, Pinterest, Youtube nebo Twitter.
Profesionální hráč
I takový oblíbený koníček, jako je hraní počítačových her nebo třeba duševních sportů, jako jsou šachy nebo poker, se může stát profesí. Kromě nadšení pro hru je zapotřebí také kombinace talentu, strategického a analytického myšlení. Někdo je piluje dlouhá léta, jiní dostali talent nadělený od přírody. To je i případ Američanky a vskutku renesanční ženy Jennifer Shahadeové, která se jako mladičká naučila hrát šachy, aby se z ní brzy stala světová velmistryně v šachu. Poté uspěla coby spisovatelka, poloprofesionální pokerová hráčka a ještě komentátorka vlastního podcastu. Někdo nepromění v profesi jednu zálibu, ale hned několik najednou.
Bloger
Blogování už dávno není výsadou pár lidí, co se chtějí kreativně vypsat světu, ale stalo se platformou pro řadu lidí, kteří často pracují v úplně odlišných oborech, avšak prostřednictvím blogu mohou dobře a napřímo komunikovat se svými čtenáři. Blogů, které stojí za to sledovat, je opravdu hodně na domácí i zahraniční scéně. Většinou jsou tematické - od krásy, zdraví, vaření, recenze služeb a výrobků, cestování a dalších. Nejúspěšnější blog na světě patří Arianně Huffingtonové, která v roce 2005 založila The Huffington Post, jedná se o více než jenom blog, stal se z něj oblíbený zdroj informací, zpráv a také jedna z nejpopulárnějších webových stránek na světě.
Manažer štěstí
Tahle profese zní neobvykle, ale za poslední léta se z ní stala poměrně žádaná práce. Jelikož je mnoho pracovníků přesvědčeno, že jejich práce není dostatečně smysluplná, nebo jim chybí po dlouhých letech strávených v jednom podniku motivace, najímají si společnosti tak zvané manažery štěstí. Jejich úkolem je zaměstnance povzbudit, dodat jim inspiraci, aby mohli využít naplno svůj potenciál. Tohle zaměstnání vyžaduje hned několik dovedností. Manažer štěstí bývá přítomen u pohovorů, a proto musí být zdatný personalista. Měl by být dobrým psychologem, aby se na zaměstnance uměl naladit a pomohl jim řešit problémy či různé výzvy. Taky byl měl mít organizační znalosti, protože se často stará o zařizování školení, kurzů nebo neformálních setkání. Společnosti, které manažery štěstí zaměstnají nebo najímají, dosahují radikálně lepších výsledků. Dokáží totiž svým pracovníkům promítnout smysl jejich snažení, aby po dlouhých hodinách strávených v práci odcházeli domů s pocitem naplnění. Pracovní den strávený ve veselém a spokojeném kolektivu se odrazí nejenom na atmosféře na pracovišti, ale i na efektivitě samotné pracovní činnosti.