On-page SEO a Off-page SEO pod drobnohledem
Vlastnit kvalitní web bezesporu nestačí. Musí se dostat na oči veřejnosti, získat si své publikum. To není zrovna dvakrát jednoduché, jelikož konkurenční prostředí je na internetu neskutečně velké. Internetové stránky se musí hlavně dostat do povědomí vyhledávačů. Mezi ty nejznámější se řadí zejména Seznam a Google. Faktorů pro vyhledávání je spousta. My se nicméně zaměříme na On-page a Off-Page SEO. Jinými slovy, budeme se zabývat tím, jak připravit web, aby byl ve vyhledávačích ze SEO hlediska efektivní.
Zdroj obrázku: Wright Studio / Shutterstock.com
On-page SEO jako základ
Jako majitel webových stránek hledáte hlavně jejich zlepšení z pohledu samotných vyhledávačů. On-page SEO faktorů najdeme spousty. Jakousi klasiku představuje zejména zrychlení načítání webů. Pomalé weby nejsou úspěšné. Jednat se přitom může jak o e-shopy, tak i online magazíny nebo jakékoli jiné webové služby. Digitální marketing musí být zkrátka tak propracovaný, že stránky pojedou velmi rychle. Musí mít také logickou strukturu a správné popisky včetně nadpisů. Zapomenout nelze ani na optimalizované obrázky. Neoptimalizované zpravidla web neskutečně zpomalí.
Off-page SEO zlepší přirozeně vyhledávání
O Off-page faktorů se nejčastěji skloňuje zvýšení návštěvnosti webů. Díky těmto faktorům si k webu najde cestu větší množství uživatelů. Důležité je zejména budování zpětných odkazů. Portfolio by mělo být maximálně bohaté a odkazy vést na nějaké autoritativní weby. Určitě je třeba dát pozor na to, aby účinky optimalizace byly maximálně dlouhodobé. Chcete-li mít jistotu, měla by se o vaše stránky starat profesionální marketingová agentura. Ta je schopna řešit také sociální sítě a mnohé jiné záležitosti, které se týkají návštěvnosti webu. Její stagnace nebo snižování je bezesporu známkou toho, že se s webem děje něco, co nemá.