Žebříček nejprodávanějších aut v českých autobazarech
Koupit si nové auto, to je stále pro mnoho Čechů nehorázná a navíc pomíjivá investice. Proto jsou ojetá auta stále v kurzu. A která se prodávají nejvíc? Sestavili jsem pro vás žebříček, který vévodí našim autobazarům. Rozděli jsme je podle pohonných hmot, na které tato auta jezdí.
LPG
Přestavba na LPG se zpravidla týká benzinových agregátů. Z našeho pohledu je trochu překvapivé, že lidé po této kombinaci často sahají i v autě, které má sloužit jako rodinné a zároveň má poměrně velkou přepravní kapacitu. Přece, nevýhodou zkapalněného ropné plynu je mírná ztráta výkonu, která se pod zátěží může projevit.
- 5. Škoda Octavia Combi
- 4. Škoda Fabia Combi
- 3. Škoda Octavia - nízké náklady na koupi a provoz jsou v případě této Octavie velkým lákadlem. Opět však z našeho pohledu platí, že dynamika plně naloženého liftbacku by kvůli mírné ztrátě výkonu mohla utrpět. Větší smysl v kombinaci s LPG dávají vozidla, které se umístila na prvním a druhém místě.
- 2. Volkswagen Golf - wolsburgskému bestselleru může přestavba na LPG sednout jako ulitá. Důvodem je fakt, že v tomto typu vozidla řidiči často jezdí sami, resp. ve dvojici a jeho maximální užitečné zatížení využívají jen zřídka. Je třeba si však dát pozor na příliš krátké jízdy - řídící jednotka se na zkapalněný ropný plyn přepíná až při správném zahřátí motoru a reduktoru. Šetřit tedy začínáte až po několika minutách jízdy.
- 1. Škoda Fabia - Fabia hatchback je králem našich autobazarů téměř v každém žebříčku, ale v tomto případě proti jejímu umístění není co namítat. Jde o malé šikovné auto, které zároveň nabízí i přiměřený zavazadlový prostor. Po přestavbě na LPG si ho zpravidla vybírají lidé, kteří ročně najedou množství kilometrů. Ideálním příkladem jsou například rozvozci jídla.
Hybridní pohon
- 5. Lexus NX - expresivní kompaktní SUV s agresivním designem obsadilo pátou příčku v kategorii hybridů, což je nečekaně dobrý výsledek. Zejména s ohledem na cenu, která bez problémů překročí hranici 800 000 korun. Prémiový Japonec majitelů láká na jízdní komfort, dostatečný výkon pohonného ústrojí a luxusní interiér. Je však překvapivé, že v tomto případě potenciální majitel raději nezvolí koupi nového vozu.
- 4. Toyota Auris Hybrid sklízí úspěchy po celém světě. Jako taxík jezdí někdy i u nás, ale v zahraničí je tento trend ještě výraznější. Jde o šikovné městské vozidlo s dostatečným výkonem, který umožňuje komfortní jízdu i na dálnici či okreskách. Jeho majitelé si často pochvalují i rekuperaci elektrické energie, která pomáhá šetřit náklady na benzín.
- 3.Toyota Yaris Hybrid v ekologickém provedení je podobný příběh jako větší Auris. Hojně zastoupen je i na našich silnicích, zejména v městském prostředí. Navíc, dnes se už jako vozidlo z druhé ruky dá koupit za slušný obnos peněz a potenciální majitel bude náklady šetřit i při jeho provozu. Má totiž velmi nízkou průměrnou spotřebu paliva.
- 2. Lexus RX - druhý zástupce prémiové divize Toyoty dokumentuje drtivou japonskou převahu na poli hybridních automobilů. Velké a luxusní SUV nabízí vynikající komfort, pohodlný interiér a dostatečný výkon agregátu. Navíc, řidič se o přepínání mezi elektrickým a konvenčním pohonem absolutně nemusí starat, vše automaticky řídí elektronika.
- 1. Toyota Prius je světovým králem segmentu ekologicky orientovaných hybridních vozidel, proto se není čemu divit, že své prvenství obhájil iv tomto žebříčku. Jeho prodeje táhnou i taxikáři, kteří už pomalu přecházejí ze vznětových na hybridní agregáty. Prius má navíc poměrně dobrou základní výbavu, průměrnou dynamiku a velmi tichý chod.
Benzín
- 5. Volkswagen Polo - velmi blízké modelu Fabia, který u nás již tradičně vede prodejní žebříčky. Ze zážehových agregátů je nejpopulárnější tříválec 1.2 známý také pod označením HTP. Jeho největší výhodou je zejména nízká cena a dostatečný tah v nižších a středních otáčkách.
- 4. Volkswagen Golf - bramborovou medaili si z benzínových vozidel zasloužil Golf se šestnáctiventilovým řadovým čtyřválcem se zdvihovým objemem 1.4 l. Motor se hodí zejména pro využití ve městě a na okresních cestách. Při dálničním tempu už začíná být nepříjemně hlučný.
- 3. Škoda Octavia, ktrerá je vybavena klasickou jednašestkou není z hlediska spolehlivosti špatnou volbou. Největším negativem agregátu je pouze fakt, že při jízdě po dálnici je poměrně hlučný. Mimo něj je však na přesouvání v rámci města či na mimoměstských komunikacích zcela adekvátní. Problém nemá ani s dynamickou jízdou, potom však je potřeba počítat s vyšším apetitem.
- 2. Škoda Fabia Combi s kontroverzním tříválcem 1.2 HTP je druhým nejprodávanějším ojetým vozem se zážehovým motorem. Je trochu paradoxní, že v případě kombi spotřebitelé nezvolí spíše výkonnější agregát s větším zdvihovým objemem. Do praktické Fabie by se hodil.
- 1. Škoda Fabia - navzdory kritickým vyjádřením na adresu této pohonné jednotky je stále populární. Důvodem oblíbenosti 1.2 HTP může být fakt, že výborně funguje i při nízkých otáčkách a srovnání s větší jednačtyřkou je výkonový handicap cítit až při tempu přesahujícím 90 km / h. Jako pohon přemísťovadla na krátké trasy z bodu A do bodu B tedy proto slouží velmi dobře.
Nafta
- 5. Volkswagen Golf - vznětový seznam otevírá Golf s legendárním turbodieselem. Motor 1.9 TDI se oblibě řidičů těší i dnes, zejména díky spolehlivosti a slušnému poměru výkonu a spotřeby. Golf kromě toho láká na vyladěné jízdní vlastnosti, dobrou převodovku a tuhou karoserii.
- 4. Škoda Superb Combi - agregát 2.0 TDI je v tomto seznamu zastoupen nejčastěji. Láká na nízkou spotřebu a adekvátně výkonové parametry. Výborně se hodí zejména na dlouhé dálniční přesuny. Superb navíc nabízí dobrou úroveň standardní výbavy a výborně odhlučněnou kabinu. I díky tomu se v něm pohodlně cestuje i při tempu 130 km / h.
- 3. Škoda Octavia - Octavia třetí generace si stále drží slušnou cenu, ale za ni nabízí prostorný interiér a obrovský zavazadlový prostor. Navíc, s agregátem 1.6 TDI její nepřekáží dynamická jízda, ale zároveň umí jezdit velmi úsporně. O tomto modelu se dá předpokládat, že časem jeho popularita, ruku v ruce s klesající cenovkou, ještě vzroste.
- 2. Volkswagen Passat Variant s motorem 2.0 TDI je velmi rozumná volba zejména pro řidiče s vysokým nájezdem. Výhody agregátu už dál není třeba rozvíjet. V tomto případě je důležité, že Passat nabízí výborné odhlučnění, hladké a krátké řazení, jízdní komfort a především kufr, který pojme 603 litrů zavazadel.
- 1. Škoda Octavia Combi - královnou zážehových vozidel z druhé ruky je, jak jinak, Škoda Octavia. Podobně jako v případě Passatu, i tentokrát je populárnější provedení kombi. Zdá se, že řidiči prostě upřednostňují funkci před formou. Největším tahákem tohoto vozu je velký zavazadlový prostor a přijatelná spotřeba. Náš bestseller potěší i jízdní dynamikou, pára mu nechybí ani při plném obsazení vozidla.
Autor: Martina Dvořáková