Chlazení pneumatik by mohlo zvýšit bezpečnost jízdy
V autě je mnoho věcí, které se zahřívají. A třeba je chladit. A není to jen samotný motor, interiér či řídící elektronika. Zahřívají se i pneumatiky. Jednak třením o povrch a jednak slunečním zářením. Přílišné přehřátí může vést k negativním jevům. Například vyššímu tlaku, což znamená menší styčnou plochu s vozovkou, nebo k měknutí směsi, která pak nedokáže zajistit potřebnou stabilitu. Mercedes-Benz tvrdí, že ví, jak na to.
Chlazení dezénu pneumatik vodou
Mercedes- Benz přichází s poměrně triviálním nápadem. Chlazením dezénu vodou. Nečekejte opravdu nic sofistikovaného, cosi jako nemrznoucí směs kolující v kanálcích umístěných ve struktuře pláště. Mercedes-Benz si systém představuje jako jednoduchý rozprašovač pod blatníky. Ten by přehřátou pneumatiku zvlhčoval. Odpařováním by následně klesla její teplota. Samozřejmě, nešlo by o velké dávky, ale jen přesně stanovené množství, které pomůže zkrotit teplotu v požadované normě, aniž by byla pneumatika zbytečně mokrá a zhoršovala jízdní vlastnosti. Vodu přitom hodlá zachycovat do nádržky z deště. Jednoduše ji kanálky ze střechy či z oblasti stěračů odvede tam, kde je třeba. To znamená, že nádržku byste nemuseli ani dolévat.
Další výhoda
Druhou výhodou má být čištění pneumatik od sněhu a ledu. V takovém případě by však musela být nádrž vyhřívána tak, aby voda nezamrzla, případně plněná nemrznoucí směsí. Následně by se její teplota zvýšila ve vyhřívaných tryskách natolik, aby dokázala rozmrazit sníh. Pneumatiky by tak neměly ucpaný dezén a zajistily by lepší přilnavost. Zda se však automobilka rozhodne nasadit tento systém do sériové výroby, Mercedes-Benz neprozradil. Nicméně přeběžné testy ukázaly, že by chlazení pneumatik mohlo přispět k vyšší bezpečnosti. A to v létě i v zimě.