Jak napsat životopis?

Při hledání práce se bez dobře napsaného životopisu určitě neobejdete a proto byste jeho vytvoření měli věnovat velkou pozornost. Právě životopis dá vašemu potenciálnímu zaměstnavateli informace o vaší praxi, vzdělání, znalostech dosažených úspěších, o vašich profesních cílech a prioritách.

Při jeho psaní byste měli určitě myslet na to, že pozice, o kterou se zajímáte nebyla vytvořena jen a jen pro vás, a že se o ni kromě vás uchází určitě několik desítek dalších uchazečů. Důležité je zaujmout nejen obsahem ale i formou, přičemž největší důraz je třeba klást na přehlednost.

Mezi základní informace, které v životopise nesmí chybět jsou: vzdělání, dosavadní pracovní zkušenosti a úspěchy, můžete také uvést nejdůležitější projekty, na kterých jste pracovali, dále dodatečné znalosti.

Před každým pracovním pohovorem upravte svůj životopis tak, aby informace v něm korespondovaly s nabízeným pracovním místem. Délka životopisu by neměla překročit 2 až 3 strany. Dávejte si velký pozor na gramatické chyby
Nesnažte se zaměstnavateli nijak lhát. Dříve či později by to mohl zjistit, čím v jeho očích určitě nestoupne.

 

Co všechno by měl obsahovat kvalitní životopis?

základní informace o vaší osobě (jméno, datum narození, bydliště a korespondenční adresu, telefonní číslo, e-mail,),

popis vaší profesní kariéry (uspořádán v opačném chronologickém pořadí od posledního - aktuálního k prvnímu - nejstaršímu),

stručný přehled o vašem vzdělání (uspořádán v opačném chronologickém pořadí od posledního k prvnímu - nejstaršímu),

informace o vaší příští kvalifikaci a dalších znalostech,

ostatní relevantní informace (např. zahraniční stáže, řidičský průkaz, záliby a pod.)

vítány jsou kontakty na osoby, které mohou poskytnout reference.

Autor: Martina Dvořáková
 

comments powered by Disqus


Podobné články