Místo v lavici s ohledem na typ žáka
Také se vám možná stalo, že si při příchodu domů ze školy vaše dítě postěžovalo na zasedací pořádek ve třídě. Školáci si stěžují na toho, s kým sedí v lavici, že nevidí ze svého místa na tabuli apod. Nabízíme vám typologii žáků a jejich místa ve třídě. Pozorně čtěte, ať tomu svému můžete poradit, aby se nechalo přesadit.
Klidné a pozorné dítě
V podstatě umí dobře pracovat všude. Spolupráce vašeho dítěte ale určitě stoupne, pokud bude mít místo v přední části třídy, protože tak bude moci častěji navázat oční kontakt s učitelem. Určitě se vám už stalo, že vám dítě povídalo, že muselo změnit své místo a bylo přesazeno k nějakému "nápadnému" spolužákovi. Vaše dítě by nemělo jen zaplňovat místo vedle rváče nebo žáka, který neustále vyrušuje. Vždyť i ono má právo na příjemné učení a není jeho povinností neustále zlehčovat učení někomu jinému a být přitom samo rušeno.
Živé a roztěkané dítě
Bylo by výhodou, kdyby takové dítě mohlo sedět samo. Tím se zajistí, že se nebude mluvit se svým sousedem a nebude od něj odepisovat. Vaše dítě by mělo sedět v některé z prvních lavic. Takto je v bezprostřední blízkosti svého učitele, který mu může prostřednictvím očního kontaktu signalizovat, že jeho koncentrace klesá. Dítě by podle možností nemělo sedět u okna, neboť zde se nabízí velmi rychlé odpoutávání pozornosti.
Bystré dítě
Je zcela jedno, kde a s kým bude vaše dítě sedět, svou práci si bude dělat zodpovědně ke spokojenosti všech. Vyučování bude sledovat stejně dobře a stejně se bude umět bránit i vyrušování ze strany souseda v lavici.
Zasněné dítě
Vaše dítě by mělo sedět podle možností v první lavici nebo alespoň v přední části třídy. Tak pro něj bude tabule a také učitel dostatečně viditelný. Pedagog pak může krátkým očním pohledem nebo i tělesným kontaktem (např. položí žákovi ruku na rameno) opět vzbudit koncentraci u vašeho dítěte.
Levák
Vaše dítě by mělo sedět na levé straně lavice, aby nedrcalo svého souseda při psaní.
Pokud zjistíte, že má vaše dítě problémy s místem ve třídě,
vyhledejte třídního učitele a promluvte si s ním o tom. Ale mějte na paměti, že vaše přání ohledně vhodného místa by měly být jen návrhy. Nárok na určité místo neexistuje. Pokud přidělil učitel vašemu dítěti na stejné období určité místo ve školní lavici, pak důvěřujte jeho pedagogickému vzdělání a emaptii.I když i učitel se může mýlit.