Škoda bude vyvíjet a vyrábět Elektrobus s vodikovým pohonem

Česká společnost Škoda Electric a německá společnost Proton Power Systems podepsaly dohodu o společném vývoji, prodeji a servisování Elektrobus poháněných palivovými články na vodík.

Společnost Škoda Electric se specializuje na výrobu elektrického pohonu a elektromotorů pro lokomotivy, tramvaje, přičemž zároveň produkuje i vlastní Elektrobus a trolejsbusy. A do jejího portfolia přibudou díky spolupráci s Proton Power Systems i autobusy na vodíkový pohon.


První prototypy již brzy

Zmíněné společnosti berou spolupráci "hopem", jelikož první prototypy chtějí mít postavené v 1. čtvrtletí 2020, uvádí Electrive. Ty následně poputují do flotil provozovatelů autobusové dopravy, v rámci kterých bude zahájen jejich testovací provoz.

Prvotním cílem společností Škoda Electric a Proton Power Systems je výroba a prodej nejméně 10 Elektrobus poháněných palivovými články na vodík za rok. Nová vozidla budou využívat palivové články "HyRange" od německého výrobce.

 

Palivové články HyRange

HyRange články nabízejí výkon 5 až 37 kW s rozsahem napětí 0 až 138 V a rozsahem proudu 0 až 500 A. Vstupní tlak vodíku je 5 až 7 barů a spotřeba vodíku do 2,3 kg / h. Pro zajištění vyššího výkonu lze článkové moduly kombinovat.

Společnost Proton Power Systems má také spolupracovat s ambiciózním elektromobilovým startup e.GO Mobile. A to konkrétně na jejich elektrickém autonomním minibusu, pro který má vyvinout vodíkový prodlužovač dojezdu. E.GO Mobile přitom bude první společností, která použije e-platformu MEB od VW Group při výstavbě svých budoucích elektromobilů.

 

Autor: Lenka Kostková
 

comments powered by Disqus


Podobné články