že jeho dítě dostane ve škole přiměřenou péči. Ideální by samozřejmě bylo, kdyby učitel k němu přistupoval individuálně, protože jeho postižení mu nedovoluje pokročit stejně jako jiné děti. Bohužel, situace není pro tyto děti a také pro jejich rodiče vždy jednoduchá. Ne všichni učitelé respektují doporučení odborníka psychologa. Mnoho z nich ani neví, o jakou diagnózu jde a často na škole chybí speciální pedagog, který by s těmito dětmi pracoval. A tak, jak říkají rodiče, integrace takových dětí je často pouze papírem. Většina se shodne, že kvalitně integrovat dítě s narušenou komunikační schopností závisí zejména na schopnosti a osobnosti učitele.
Narušená komunikační schopnost u dětí se projevuje tím, že dítě není schopno správného jazykového projevu. Jejich řeč se vymyká normě, to si všimnete ihned, jak s dítětem začnete komunikovat. Narušená komunikační schopnost (NKS) má však také různá stádia od koktavosti přes dyslexii, dysgrafii a dyskalkulii až po úplnou neschopnost komunikace. Tuto poruchu mohou mít děti vrozenou nebo získanou. Někdy se jedná o přechodný stav, jindy trvalý.
Autor: Martina DvořákováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu našeinfo.cz zakázáno.
Fotografie jsou pouze ilustrativní - zdroj fotografií sxc.hu