Hyundai IONIQ 6

Hyundai přiveze na Slovensko a Česko druhý plně elektrický vůz, tentokrát z nové generace modelu IONIQ 6, který je založen na platformě E-GMP (Electric Global Modular Platform), která je vyhrazena pro bateriové elektromobily.

Aerodynamičnost vozu Hyundai IONIQ 6

Vzhledem k tomu, že tento nový vůz je postaven na stejné platformě jako IONIQ 5, nelze samozřejmě očekávat, že by tyto vozy byly diametrálně odlišné, přinejmenším pokud jde o techniku. To je určeno právě použitou platformou. Na druhou stranu rozhodně nelze říci, že se jedná o stejná auta. Hyundai​ IONIQ 6 přichází především s novým designem zaměřeným na optimalizaci aerodynamického odporu vzduchu, s karoserií, kterou výrobce nazývá Streamliner. Tento název není nový a v minulosti byl používán k označení vozidel s extrémně sofistikovanou aerodynamikou. Tato novinka se může pochlubit součinitelem odporu vzduchu 0,21. IONIQ 6 především přebírá po svém bratrovi grandiózní prostor kabiny, pro který bude i přes rozvor kratší o 50 mm stále obtížné najít konkurenci ve své kategorii. Dlouhý rozvor a krátké převisy karoserie vytvářejí jedinečný vnější profil. Design bočního profilu je zvýrazněn kontrastním lemováním na podvozku. Zapuštěné, elektricky vysouvané kliky dveří a nová na přání dodávaná digitální zpětná zrcátka, která byla poprvé k vidění u modelu IONIQ 5, přispívají ke snížení aerodynamického odporu. Přídi velmi sportovní kapoty poprvé dominuje nové ploché logo výrobce a nové světlomety Intelligent (IFS) LED s automatickým stíněním pro ostatní účastníky silničního provozu. Ve spodní části jsou elektricky ovládané chladicí dveře, které se otevírají pouze v případě potřeby, což výrazně snižuje odpor vozidla. Zádi dominuje eliptický zadní spoiler ve tvaru tkřídla s winglety. Zadní světla jsou tvořena parametrickými pixely ve dvou souvislých pásech, které osvětlují jednotlivé segmenty podle potřeby. Charakteristická snížená záď spolu s univerzálním spoilerem vzadu dodává dynamičtější charakter.

Interiér vozu Hyundai IONIQ 6

V interiéru se oproti předchozímu modelu odehrává spousta změn, i když základní prvky jsou zachovány. Palubní deska je vybavena osvědčenou dvojicí displejů, které jsou nyní v rámu. Palubní deska je dokončena na okrajích před A-sloupky s "ušima", ve kterých jsou ve verzi s digitálními zrcadly umístěny displeje. To je docela velký rozdíl oproti modelu IONIQ 5, kde jsou na dveřích digitální zrcadlové displeje ve formě tabletů. Nový středový panel tvoří můstek s rovnými bočními kolejnicemi například pro umístění notebooku nebo vůně do auta. V jeho centrální části jsou všechna tlačítka pro ovládání oken, zamykání a Auto Hold, která sem byla přesunuta z obou dveří. Nyní najdete na dveřích pouze kliky a dvojici tlačítek na levých dveřích pro uložení polohy sedadla. Ovládací prvky zrcátek se posunuly doleva pod volant. Novinkou je dvoubarevné ambientní podsvícení, které lze individuálně nastavit a také dynamicky měnit s akcelerací. Zcela nový je také volant, na kterém byly vyměněny boky ovládání tempomatu a multimédií. Čtyři LED diody uprostřed indikují různé stavy vozidla, včetně nabíjení.

Pohon vozu Hyundai IONIQ 6

Stejně jako jeho předchůdce je IONIQ 6 vybaven sofistikovaným pohonem o napětí 800 V, který je v této kategorii stále jedinečný. Výsledkem je, že i výkonnější baterii o kapacitě 77,4 kWh lze nabíjet výkonem až 239 kW, takže nabití z 10 na 80 % trvá pouhých 18 minut. V domácích podmínkách bude dokonale sloužit standardní třífázová nabíječka střídavého proudu o výkonu 11 kW. Vozidlo také podporuje inovativní funkci Vehicle-to-Load (V2L), která umožňuje napájení jakýchkoli elektrických zařízení napětím 230 V s výkonem až 3,6 kW z akumulátoru vozidla.

Chytré funkce vozu Hyundai IONIQ 6

Infotainment vychází z modelu IONIQ 5, ale přináší řadu vylepšení. IONIQ 6 je prvním modelem značky Hyundai, který nabízí aktualizaci softwaru vozidla OTA (Remote Over The Air) pomocí mobilního přenosu dat. Tato funkce zajišťuje, že vozidlo má vždy nejnovější software. K dispozici jsou dva druhy aktualizací OTA: aktualizace softwaru map a infotainmentu a aktualizace softwaru vozidla. Samozřejmostí jsou služby BlueLink pro dálkové ovládání a monitorování vozidla. IONIQ 6 je však také prvním modelem značky Hyundai, který podporuje novou praktickou funkci Plug & Charge. Uživatel může snadno připojit vozidlo k nabíjecí stanici a nabíjení se spustí automaticky bez ověření prostřednictvím aplikace nebo nabíjecí karty, což šetří čas a zvyšuje komfort. Tradičně je k dispozici nepřeberné množství technologického vybavení. Infotainment doplňuje HUD, ale tentokrát bohužel bez rozšířené reality.

Jízdní vlastnosti vozu Hyundai IONIQ 6

Jízdní vlastnosti jsou velmi příjemné a navzdory skutečnosti, že má auto pohon vzadu, tak pro rodinnou jízdu je síla dostatečná. Auto perfektně drží v zatáčkách. Samozřejmě zde najdete i oblíbený systém řízení rekuperace pomocí pádel pod volantem. Pokud vás to nebaví, stačí přepnout na inteligentní automatiku nebo zvolit režim i-pedal při jízdě serpentinami a klikatými čtvrtěmi. Jen málo konkurentů má takové možnosti. Na novém infotainmentu je také jedna méně příjemná věc. Systémy jsou již přednastaveny podle nových pravidel EU, takže akustické varování před překročením rychlosti je vždy aktivováno po nastartování, jízdní režim je přednastaven na režim eco a je zde několik dalších drobností, které vám nemusí vyhovovat. To však nelze svádět na výrobce, to nás čeká postupně u všech nových automobilů. Vše zde může být přenastaveno, alespoň prozatím. Příjemně překvapuje spotřeba, ta se při rozumné jízdě ustálila na 14,6 kWh/100 km. Tato hodnota ukazuje, že IONIQ 6 má dobrý předpoklad pro hospodárnou jízdu. Displeje jsou na jiném místě, než jsme zvyklí z klasických zrcadel, a také si musíte zvyknout na dvourozměrný obraz, který nedává takovou představu o vzdálenosti jako klasické zrcadlo. Na druhou stranu mají tato zrcadla výhodu v noci a za nízké viditelnosti, kdy mohou úpravou obrazu zobrazit více, než byste viděli přes běžné zrcadlo. Umístění displejů je u IONIQ 6 poměrně dobré a jejich viditelnost je také velmi dobrá. S IONIQem 6 se výrobce nenechal unést módou černých lesklých povrchů a dotykového ovládání. Většina ovladačů je mechanická, takže přesně víte, co ovládáte. Také si musíte zvyknout na umístění ovládacích prvků oken uprostřed.

Základní specifikace Hyundai IONIQ 6

Kapacita akumulátoru 77,4 kWh, pohon zadních kol, systémový výkon max. 168 kW, točivý moment 350 Nm, nabíjení stejnosměrným proudem 239 kW, AC 10,5 kW 3f, zásuvka CCS2, zrychlení z 0 na 100 km/h 7,4 s, max. rychlost 185 km/h, dojezd WLTP 614 km.

 

 

 

comments powered by Disqus