Naše paměť je záhadná. Máme ji všichni, ale přece ji nikdo z nás nevyužívá naplno. Dokážete si například vybavit vzpomínky z předškolního věku? Pokud ne, vůbec se nelekejte. Vědci z Harvardské univerzity totiž zjistili, že děti do šestého roku prostě více zapomínají. Schopnost formovat své vzpomínky závisí na strukturách v mozku, které se vyvíjejí mezi šestým a osmnáctým měsícem života. Hlavní částí lidské paměti je krátkodobá paměť umožňující vyřizovat si zážitky v rámci dnů a týdnů. Později dochází k rozvoji i dlouhodobé paměti, která ukládá vzpomínky v rámci několika měsíců či natrvalo.
že to, co rozhoduje o úspěšnosti dětí ve školním vzdělávání není IQ, ale velikost jejich pracovní paměti. Je to ta část paměti, v níž se odehrává většina psychologických procesů, například řešení aktuálních problémů. Děti s oslabenou pracovní pamětí mívají tendenci vynechávat písmena nebo celá slova z více úloh, často některou přeskočí či často nechápou kontext, protože neudrží v paměti význam začátku věty dříve, než dojdou na její konec.
Ideálním způsobem, jak dětskou paměť postupně rozvíjet, jsou stolní hry. Vynikající je i pexeso, při kterém jsou nuceny pamatovat si obrázky a určit jejich správné místo. Zároveň je důležitý výběr hry, při které hrají velkou roli barvy.
Některé studie dokazují, že děti, které nesnídají, mají horší prospěch, jsou nepozorné a hůře se učí. Dopřejte jim proto k snídani ovoce a zeleninu, celozrnné pečivo či oblíbené cereálie.
Autor: Lenka KostkováJakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez předchozího písemného souhlasu našeinfo.cz zakázáno.
Fotografie jsou pouze ilustrativní - zdroj fotografií sxc.hu